اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۸۸ شهریور ۲۹, یکشنبه

من و علي برادر دوقلوم

  • لينك مطالب منتخب پیشین این وبلاگ:

راهنماي چگونگي دريافت پذيرش و بورسيه تحصيلي
روش ثبت اختراع در کانادا
معرفي دو كتاب بسيار مفيد براي يادگيري زبان
يك جمله اي هميـشه يادت باشه
تمامي پرش ها و پاسخ هاي مربوط به تحصيل در خارج از كشور

داستان انتخاب واحد



سلام به همگي ضمن تبريك عيد فطر به همه شما مخاطبين و خوانندگان محترم ، از خداي بزرگ و بخشنده براي همگي شما عزيزان سلامتي ، تن درستي ، شادي ، خوشحالي ، موفقيت و كاميابي در تمامي مراحل زندگيه زيباتون خواستارم.

پستي كه پيشه رو داريد و تا چند لحظه ديگر ، به خواندن آن مشغول مي شويد شرح كاملي از من(محمد) و برادر دوقلوم (يعني علي عزيز) است كه بنا به درخواست يكي از دوستان و مخاطبين بسيار دوست داشتني و عزيزم تقديم ايشان گرديده است.اما از اين دوست عزيزم بسيار تشكر مي كنم بخاطر لطف بيش از حدشان نسبت به من و وبلاگ خودشون كه بسيار براي من محترم و عزيز هستن و من تمام سعي و تلاش خودم را مي كنم تا در اين پست به خواسته و سوال هاي پيش آمده ي ايشان و تمامي مخاطبين عزيز و گرامي بپردازم.

من يك برادر دوقلو به نام علي دارم ، علي يا علي رضا مثل من در مقطع كارداني اما رشته برق(الكترونيك) تحصيل مي كند.علت اين دو اسمه بودن هم به اين دليل است كه پدرم علاقه من بودند كه نام هاي من و برادرم را علي و محمد صدا بزنند و اين علاقه مندي پدرم باعث شد تا خانواده پدريم هم به همين روش عمل كنند ، مادرم هم علاقه مند بودند كه نام هاي من و برادرم را محمدرضا و علي رضا بنامند و اين علاقه مندي هم روي خانواده ايشان تاثير گذاشت.البته بماند كه الان همه چي قاطي پاتي شده و پدرم و خانواده ايشان مارا آنطوري كه مادرم علاقه داشت صدا مي كنند طرف خانواده مادريم هم همينطور شده يعني هركي هرطوري كه بخواد مارا مي نامد و ديگه مثل گذشته پافشاري نمي كنند و هر اسمي كه براشون راحت تر تو دهنشون بچرخد صدا مي كنند.ولي من بيشتر نام محمد را دوست دارم اما محمدرضا هم خيلي قشنگ و زيباست ، علي هم همين عقيده را دارد ولي در كل همين جا از پدر و مادر عزيزم تشكر مي كنم كه اين نام هاي زيبا را براي ما انتخاب كردند.من از علي 7 دقيقه بزرگتر هستم و جالب بدونيد كه ما دوتا اصلا مثل بقيه دوقلوها كه كپ همن زياد از نظر قيافه شبيه هم نيستيم البته اين موضوع بعد از 4 سالگي به بعد كم كم اتفاق افتاد و ما رفته رفته چهره هامون از هم ديگر فاصله گرفت ، اما صداهامون كپ همه يعني اگر تلفني با من يا برادرم صحبت كنيد به هيچ عنوان قادر به تشخيصمون نيستيد و بيشتر كساني كه مي تونن تا حدي ما را تشخيص بدن يا نابغه اند يا شانسي عمل مي كنند.نابغه ها از ادبياتي كه ما در صحبت كردنمون استفاده مي كنيم به هويتمون پي مي برند(آفرين بابا اينكاره).شايد سوال بپرسين كه كدام يكيتون باهوش تريد؟ در پاسخ به اين سوال بايد بگويم كه از نحوه پاسخ دادن علي آقا و قبوليشون تو آزمون آئين نامه كه در پست قبلي شرح داده بودم بايد تا حالا فهميده باشيد كه.....

اما نه شوخي مي كنم هر دو ، شك نكنيد اون تو زمينه هاي تحصيلي و فكري كه داره من هم تو زمينه ها و افكار و رشته خودم.خدممتون عرض كنم كه علي مخترع است و يك دستگاه بسيار جالب و بسيار عالي با يكي از دوستانش اختراع كرده كه دانشگاه علم و صنعت و وزارت نيرو و.. طرحشون رو تاييد كردند و همينطور در جشنواره خوارزمي هم شركت كردند كه فكر كنم به احتمال خيلي خيلي زياد بخاطر شعار امسال(اصلاح الگوي مصرف) و طرح بسار مفيدي كه ارائه كردند مقام 1 تا 3 را بيارند.از طرحشون اطلاعات زيادي ندارم فقط در همين سطح مي دونم كه دريچه كولر آبي متحرك برقي با مدرفرمان ديجيتالي كه با كنترلي بسيار جالب(مثل كنترل ضبط يا تلويزين)اما نه به وسيله مادون قرمز ، مثل دزدگير ماشين كه با فركانس عمل مي كند و لازم نيست حتما به سمت كولر بگيريد تا برد 150 متر قابل استفاده مي باشد.دريچه هاشون با سنسور كار مي كنه.به اين طريق كه دماي هر اتاق را اندازه گيري و دريچه هاي كولر را بر اساس ميزان گرما و سرمايي كه در اتاق وجود دارد باز و بسته مي كند .چطوري بگم تركوندن ديگه ، تو مصرف آب و برق و انرژي كلي صرفه جويي كردند مثلا شما مهماني هستيد تلفن مي زني به منزلتون تا رفت روي پيغام گير (براي آن هايي هم كه مجهز به پيغام گير و منشي تلفن نيستند يك ابتكار ديگه دارند كه من نمي دونم) مثلا دكمه شماره 5 رو بزني پمپ آب روشن مي شه ، 6 رو بزني دور كند و 7 رو بزني دور تند روشن مي شه كه وقتي مي رسيد منزل خونه دم نكرده باشه.علي تو كنكور رتبش 95 شد و من رتبم 44.خوشبختانه جفتمون بچه هاي سر براه و عاقلي هستيم.تفريحاتمون سالمه و با كسي هم كاري نداريم يه جورايي زندگيه خودمونو داريم.بذاريد اينطوري بگم كه دوست باز نيستيم(يعني وقتمون رو با هركس و ناكسي نمي گذرونيم و تو انتخاب دوست بسيار و شديدا دقت مي كنيم)فكر مي كنم علت موفقيتمون هم (كه بقيه هم همين نظر را دارند)همين مورد باشد.باهم پارك مي ريم ، سينما مي ريم ، فيلم مي بينيم ، ورزش مي كنيم.دركل پسراي خوبي هستيم.يك چيز جالب رو بدونيد كه علي مثل من نمي خواد بعد از اتمام تحصيلاتش(مقطع ليسانس)به كانادا بره اما از تحصيل در خارج از كشور بدش نمياد ايشون مي فرمايند كه بعد از ازدواجشون همراه با همسرشون اگر البته اوضاعشون مساعد بود براي زندگي به خارج از كشور فكر مي كنند.كشوري را هم كه مد نظرشون است ژاپن(به علت رشته اي كه در آن تحصيل مي كنند و مهد الكترونيك بودن ژاپن و همچنين علاقه هاي شخصي كه به كشور ژاپن دارند اين كشور را انتخاب كرده است) يا دبي مي باشد. از نظر شخصيتي هم دوتا انسان به هم تقريبا نزديك ولي از نظر من بسيار متفاوت (باورها ، عقيده ها ، علاقه مندي ها و...)هستيم.از شروع سال تحصيلي هم برنامه ويژه اي براي كنكور 89 داريم دعا كنيد كه موفق بشيم.اما من اين ويژگي و خصوصيت جفتمون رو خيلي دوست دارم كه اگر تصميم بگيريم اگر هدف خاصي را مشخص كنيم براي خودمون آنقدر روي آن با امكانات يا بدون امكانات پا فشاري مي كنيم دنبالش مي كنيم تا بالاخره بهش برسيم مثل قبولي تو كنكور يا همان اختراع علي و خيلي چيزهاي ديگر.ديگه نمي دونم چي بايد بگم عقلم به جايي نمي رسه نمي دونم چيزي را از قلم انداختم يا نه فكر كنم همه چي رو گفتم ، مورد خاص و بخصوصي مدنظرم نيست كه نگفته باشم.

فكر كنم از خودم و علي آنقدر گفتم كه جواب سوالات دوستان عزيز و گرامي خودم را داده باشم اما اگر بازم كنجكاوي ، سوالي داشتيد بنده در خدمتم.

پيروز سربلند باشيد.

براي موفقيت ما هم دعا كنيد.


۲ نظر:

امیر گفت...

جالب بود سلام مارا هم به داداش برسون

ali گفت...

salam
man shomaro link kardam
khoshhal misham link konid
shad bashid

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز