اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

  • لينك مطالب منتخب پیشین این وبلاگ:
راهنماي چگونگي دريافت پذيرش و بورسيه تحصيلي
روش ثبت اختراع در کانادا
معرفي دو كتاب بسيار مفيد براي يادگيري زبان
يك جمله اي هميـشه يادت باشه

تمامي پرش ها و پاسخ هاي مربوط به تحصيل در خارج از كشور

داستان انتخاب واحد



سلام به همه ي دوستان عزيز اميدوارم كه ايام به كامتان شيرين باشد. از تمامي دوستان كه در پست قبلي با اعمال نظراتشون بنده را ياري كردند تشكر مي كنم.

راستش داستان انتخاب واحد نه تنها براي شما دوستان بلكه براي خودم هم بسيار جالب بود ، اتفاق هايي كه افتاد تا من تونستم به خواسته هام تازه يكمي هم بيشتر برسم. روزهاي پاياني شهريورماه را داريم پشت سر مي ذاريم و ديگه كم كم به باز شدن مدارس و شروع ترم نيم سال اول دانشگاه ها نزديك مي شويم.من هم تو اين فرصت كمي كه باقي مانده نسبت به گرفتن گواهي نامه راهنمايي و رانندگي اقدام كردم.سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه شنبه يكشنبه كلاس آئين نامه دارم. سه شنبه هفته بعد به مدت 10 جلسه(كه من مي خوام پشت سر هم برم) كلاس هاي شهري ام شروع مي شه و پنجشنبه هم امتحان آئين نامه دارم ، خلاصه ما هم داريم قاتي ب.ا.ق.ا.ل.ي.ه.ا مي شيم.البته من رانندگي بلد هستم اكثر سفرهاي درون شهري به اتفاق خانواده رانندگي مي كنم اما تنها نه! هرچند مي دونم كار درستي نيست اما پدرم ماشين را دوكلاجه كرده بخاطر همين خيالش راحته ولي من ناراحتم.بيشتر وقتها هم خودم از نشستن پشت فرمان امتناع مي كنم چون به عواقب بعدي آن با نداشتن گواهي نامه بسيار فكر مي كنم.و خوشحالم كه اين ترس و هراس از خيلي از اتفاقات جلوگيري مي كند.

تو اين پست هاي اخيري كه منتشر كردم احساس مي كنم زيادي غر زدم و ناله كردم نمي دونم شما هم مثل من همين احساس را داشتيد؟

ولي باوركنيد با تمام احساساتم واقعيت را عرض كردم و نخواستم كسي را بكوبم يا بالا و پايين ببرم.اتفاقاتي بود كه افتاده بود.

ولي خوشحالم با وجود دست اندازهايي كه وجود داشت تونستم به حداقل خواسته هايي كه داشتم برسم. اما بسيار ناراحتم چون از برنامه زبانم خيلي خيلي عقب افتادم . اين تو روحيم خيلي تاثير گذاشته هنوز هم نمي دونم چرا اكثر برنامه ريزي هايي كه افراد مختلف براي خودشون مي كنند نمي تونن به آن عمل كنن شايد وجود همين دست اندازها تو زندگيشونه.

امروز كه براي خوردن سحري به اتفاق خانواده مشغول بودم برادرم از زبان داييم(همان كه براي انتخاب واحدم به شركتشون رفته بودم) يك حرف خيلي قشنگي زد.

گفت اگر مي خوايي براي موضوعي هدفي .... برنامه ريزي كني هميشه آن را ضربدر سه كن (هدف * 3 =نتيجه).مثلا شما مي خواي طي مدت خاصي به يك چيزي برسي آن مدت را در سه ضرب كن چون پيشامدهايي كه تو راه است خيلي با وقتي كه مي ذاريد بازي مي كند.بسياري از دوستان خودم تا برنامه ريزي مي كردن تا به هدفي كه انتخاب كردن برسن اتفاقهاي عجيب و غريبي براشون مي افتاد كه آنها را عقب مي انداخت مثلا پدر يا مادرشون فوت مي كرد ، يا مشكلات مالي براشون ايجاد مي شد ، يا مثل من با ترم هاي آخر و پاس كردن درس ها با نمره خوب كلنجار مرفتند و بسياري اتفاقات ديگر كه همه ما آن را تجربه كرده ايم.

من خودم امسال ترم تابستان برنداشتم و برنامه ريزي كرده بودم تا به زبانم بپردازم.و براي زبان هم اعتقادي به كلاس زبان نداشتم چون با كتاب هايي كه تهيه كرده بودم معتقد بودم كه اگر تا آخر تابستان آنها را ياد بگيرم حدود 5 يا 6 ترم جلو مي افتم تا اينكه برم كلاس زبان و وقت و هزينه صرف كنم انرژي بذارم كه 2 يا نهايتن 3 ترم زبان بخونم. كه متاسفانه اشتباه كردم و فكر مي كردم.

من نه تنها نتونستم كتابها را بخونم بلكه نتونستم اندازه همان دو ترمي هم كه اگه مي رفتم كلاس زبان ياد بگيرم. اين تابستان مصادف با خيلي پيشامدها براي من شد.رفتن مادرم به مكه و نگهداري از خواهرم ، جريان انتخاب واحد و درگيري هاي فكري كه داشتم ، تنبلي ، بي حوصلگي ، خستگي ترم هاي قبل ، ماه رمضان و مسائل مربوط به آن كه ديگر نايي براي آدم نمي ماند.

و از همه مهمتر و وقت گيرتر تماشاي فصل هاي 3 و 4 و5 سريال پر طرفدار و ديدنيLOST كه واقعا عاشق اين سريالم و به آن اعتياد پيدا كردم.

و خيلي مسائل ديگر كه واقعا براي خودم متاسفم.

به خودم هميشه مي گم كه اگر برنامه ريزي مي كني كوهي از مشكلات هم پشتت باشه نبايد تو رو عقب بندازه ولي مشاهده مي كنيد كه چه مسائل پيش و پا افتاده اي منجر به اين مهم شده است.

دوباره تلاش مي كنم نا اميد نيستم و هيچ وقت هم نمي شم هنوز وقت دارم خوشبختانه دير نشده از مهرماه با يك برنامه ريزي عالي و هدفمند ولي اين دفعه كاملا جدي و مقرراتي شروع مي كنم.در مورد كلاس زبان رفتن هم يك تصميم جدي گرفتم .

مي دونيد كلاس زبان مثل يك برنامه اي مي مونه كه با ثبت نام كردن در آن خودتو مجبور مي دوني كه بري و اين جزو برنامه اي از زندگيت مي شه كه اگر هم حال و حوصله نداشتي كه خودت كتاب واكني و چيزي ياد بگيري هر چند اجبارا به كلاس بري و مشغول بشي.نمي دونم شماها به كلاس زبان به چه ديدي نگاه مي كنيد؟

من كه ديگه نمي خوام مثل تابستان و امثال تابستانهايي كه گذشت وقتم الكي بگذره.

خودم تصميم دارم رندگيمو جلو ببرم نه اينكه زندگيم منو.

  • آنكه مي‌خواهد روزي پريدن آموزد، نخست مي‌بايد ايستان، راه رفتن، دويدن و بالا رفتن بياموزد، پرواز را با پرواز آغاز نمي‌كنند.

شاد ، پيروز و موفق باشيد.

در پناه حق.

۵ نظر:

امیر گفت...

ممد جون hi
زدی تو خال درک می کنم چیی می گی به نظر من اینکه بگی میرم کلاس هزینه الکی می کنم کاملا مخالفم چون این فقط یک سرمایه گذاری است اگه از این سرمایه مراقبت کنی قطعا در آینده سود این سرمایه گذاری رو برداشت می کنی
برای کلاس زبان این آقا دکتر ماhttp://mlatifi.blogfa.com/ یه تجربه داشت که من هرچی گشتم لینکشو پیدا نکردم که برات بگذارم خیلی بهت در درک شرایط خودت بهت کمک می کند . راستی الان درچه سطحی هستی و چه کتابی رو برای ترم به شما یاد می دهند ؟
see you soon xxx

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

سلام امير جوون دوست گلم منم هنوز كه هنوزه با شما موافقم و همين نظر را دارم كه مي تونيم با همت و تلاش خودمون سرمايمون را تو جاي بهتري مصرف كنيم. كاملا باهات هم عقيده هستم اما.... خودت مي دوني كه تو ايران برنامه ريزي كردن انگار غير ممكنه والا چي بگم. ولي حق با شماست اما مي خوام از اول مهر با رفتن به كلاس اين روش رل هم تجربه كنم.
در مورد آقاي دكتر محمد لطيفي دوست عزيزم بايد بگم كه وبلاگشون را كامل خواندم در مورد كلاس زبان كه اول تو دانشگاهشون مي رفت و بعد بيرون و خودش هم آخرسر خوند اينو مي دونم.
دكتر كه كارش درسته.
اميرجوون اگه الان بخوابم و فردا بيدارشم تو كانادا باشم فكر مي كنم از نظر زبان در سطح عالي نباشم اما انقدري بلد هستم كه بتونم منظور خودم را برسونم و.. كه مي دونم اصلا به هيچ عنوان كافي نيست.
شما در چه سطحي هستي؟
راستي شما كه با پروسه مهاجرت اقدام مي كني راحت تره؟
شما چطوري زبان مي خوني؟
مرسي كه به وبلاگ خودت سر زدي خوشحالم كردي.
دوستدار شما و راه شما : محمد

only canada گفت...

salam ..manam shoma ro link kardam ....

mahan گفت...

درود بر شما محمد جان.اول اینکه بابت وقتی که میذاری واسه مطالب ازت کمال تشکر رو دارم.
باهات موافقم.من هم با همین نظریه شما ،از رفتن به کلاس زبان خودم رو معاف کردم ولی بازهم مثل شما جواب مثبتی از خودآموزی زبان نگرفتم.اگه راستشو بخوای واقعآ تابستون هم با سرعت نور گذشت.ترم تابستون هم که آرامش و استراحت رو سلب میکنه !!! بهتر که نگرفتم و نگرفتی !
دو ماه و کمتر از 20 روز کل استراحت یه دانشجو هست.حالا که گذشت.
پییش بسوی آینده ای بهتر.برای رسیدن به هدف والا ، در پناه حق.

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

سلام ماهان عزيز مرسي از تشريف فرماييتون به اين وبلاگ . خواهش مي كنم دوست عزيزم قابل شما را ندارد.
بله حق باشماست بيشتر و اكثر دانشجوها با ما هم عقيده هستند.
مرسي كه به وبلاگ خودت سر مي زني بازم تشريف بياريد از نظرتون استفاده كردم.
دوستدار شما و راه شما:محمد
راستي شما هم هدفتون تحصيل در كاناداستو...(مثل من)؟؟؟؟

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز