اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۹۱ شهریور ۱۸, شنبه

ثبت نام رایگان لاتاری گرین کارت امریکا با محمد

***توضيح کامل تمامی قسمت هاي فرم ثبت نام لاتاری

با عرض سلام و آرزوی قبولی برای همه شما عزیزان محترم وبلاگ mtcanada

در این ارسال تلاش شده تا شما عزیزان را با روند پروسه ثبت نام لاتاری و چگونگی تکمیل فرم های آن به صورت کاملا رایگان آشنا نماییم.

اما قبل از شروع از شما دوست گرامی از شما مخاطب محترم از شما شخص عزیز و بزرگوار تقاضا دارم ، خواهش می کنم که به لاتاری به دید امتحان کردن شانستون نگاه نکنید ، دوست من خواهش می کنم اگر شرایط رفتـنــو نــدارید اصلا ثبت نام نکنید چون در صورت برنده شدن و نرفتن به خیلی ها مدیون می شوید.
من این کار را بصورت رایگان کردم و در عوضشم از هیچکس هیچی نمی خوام ، فقط خواهش می کنم کسانی ثبت نام کنند که واقعا تصمیم به رفتن دارند و می دونن که در صورت برنده شدن حتما حتما خواهند رفت.
دوستان عزیز فقط و فقط برای کسانی ثبت نام کنید که واقعا یقیین دارید درصورت برنده شدن پیگیری می کنند و می رند.
بخدا همه در قبال همدیگه مسئولیم،اگر شخصی یا اشخاصی را همینطوری ثبت نام کنید شانس بقیه حتی خودتون کمتر و کمتر خواهد شد.
از توجه و همکاری همگیه شما بزرگواران متشکرم.
  • مقدمه:

همه ساله دولت ایالات متحده تعداد ۵۵٬۰۰۰ گرین کارت را از طریق قرعه کشی به متولدین کشورهایی که شرایط دریافت ویزای گوناگونی را دارند اهدا می‌کند. تنها راه برای شرکت در قرعه کشی پر کردن فرم ثبت نام اینترنتی (DS-5501) از طریق سایت رسمی گرین کارت لاتاری امریکا است. برای شرکت در قرعه کشی باید بطور مرتب از آن سایت بازدید کنید تا از زمان ثبت نام آگاه شوید. ثبت نام لاتاری سالی یکبار و معمولاً در ابتدای هر سال اداری دولت آمریکا (اکتبر) صورت می‌گیرد.این تصاویری که در ادامه خواهید دید نمونه‌ای از فرم ثبت نام (DS-5501) را نشان می دهد که حاوی سوالاتی در سه فرم جداگانه است که جهت اتمام مراحل ثبت نام لاتاری خود ، موظف به پاسخگویی به آنها می باشید.





گرین کارت چیست؟
گرين كارت يك مجوز برای اقامت دائم در کشور مورد نظر است . گرين كارت به شما حق قانوني كار و زندگي دائمي را ميدهد. دارندگان گرين كارت از خدمات بهداشتي، تحصيلي و بسياري ديگر مزايابرخوردار ميگردن و همچنین می تواند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا به آمریکا رفت و آمد کند. دولت آمریکا همه ساله از طریق قرعه کشی به 55,000 نفر از سراسر دنیا گرین کارت رایگان اعطا میکند. در صورتی که در این قرعه کشی برنده شوید، میتوانید به همراه خانواده تان به طور دائمی در آمریکا اقامت داشته و کار کنید. لاتاری گرین کارت بهترین فرصت را برای مهاجرت در اختیار شما قرار میدهد

 

زمان ثبت نام
زمان ثبت نام از 13مهرتا13آبان به مدت یک ماه در سایت رسمی www.dvlottery.state.gov انجام میگردد.و هیچ سایت دیگری دارای اعتبار نمیباشد و هر شخص باید از طریق این سایت ثبت نام کند.

شرایط ثبت نام:
شرایط ثبت نام برای هر فرد حداقل داشتن دیپلم 12 ساله (دیپلم+پیش دانشگاهی) و یا داشتن دو سال سابقه ی کار در پنج سال گذشته است. لازم به ذکر است که این شغل باید نياز به حداقل دو سال آموزش يا تجربه را داشته باشد.


چگونه از برنده شدن خود مطلع شویم؟
بعد از قرعه کشی نتایج روز یکم may در سایت www.dvlottery.state.gov اعلام میشود که هر فردا میتواند وضعیت خود را با وارد کردن Confirmation Number که موقع ثبت نام سایت لاتاری به وی میدهد بررسی کند. اعلام نتایج به هیچ وجه از طریق ایمیل صورت نمی گیرد و اگر شما ایمیلی مبنی بر اینکه در قرعه کشی برنده شده اید دریافت کردید باید بدانید که هیچ ارزش و اعتباری ندارد و فقط برای کلاه برداری و پول گرفتن از شما فرستاده شده است و به هیچ عنوان به این نوع ایمیل ها اعماد نکنید

فلسفه ی گرین کارت

بین سالهای 1950 تا 1980 ، %44 از آمریکای جنوبی و %42 از آسیا ، مهاجران به آمریکا را تشکیل میدادند. در این زمان بود که زنگ خطر برای دولتمردان آمریکا بصدا درآمد، که چنین موج مهاجرتی که هر ساله سیر تساعدی را طی میکند، میتواند توازن قومی،اجتماعی،اقتصادی را برهم زند. لذا قوانین مختلفی که محدودیتهایی در راستای کنترل مهاجرت به آمریکا را شامل می شدند مطرح گردید، که از آن نمونه میتوان به قانون محدودیت مهاجرت اتباع بعضی کشورها از قبیل مکزیک و فیلیپن اشاره کرد که در سال 1924 تصویب گردید و شانس اتباع کشورهای دیگر برای مهاجرت به آمریکا را افزایش داد.

اما این قانون نتوانست تمام ایده آل های قانون گذاران را برآورده کند، از اینرو دومین قانون در سال 1965 برای جذب نیروهای متخصص ومحقق در راستای شکوفایی علمی،صنعتی،اقتصادی به تصویب رسید. در سال 1978 کنگره آمریکا لایحه ای تصویب نمود که در آن قید گردیده، به چه میزان آمریکا سالیانه مهاجرمیپذیرد. که بر اساس آمار گرفته شده، در سال 1990 رقمی در حدود 675000 نفر و در سال 2001 رقمی بیش از 1.000.000نفر را نشان می دهد. (لازم بذکر است رقمهای بیان شده شامل تمام کسانیست که بطرق مختلف از قبیل ویزای تجاری، کاری، شرکتی و.....وغیره وارد آمریکا شده بودند).

در سال 1987 رئیس جمهور وقت آمریکا Ronald Reagan ایده ای را مطرح کرد که در آن سالیانه تعداد 55000 نفربصورت قرعه کشی مجوز مهاجرت به آمریکا را دریافت میکنند. و این ایده چیزی نبود جزGreen Card Lottery. اما هنوز این ایده و روش، مورد برسی و تحلیل قرار میگیرد، مخصوصأ بعد از اتفاقی که در 11 سپتامبر 2001 درآمریکا بوقوع پیوست. در آخر کلام باید این نکته را هم متذکر شویم که هر مهاجری که موفق به دریافت Green Card میشود، پس از ورود به آمریکا از تمام حق وحقوق یک آمریکایی متولد آمریکا برخوردار میباشد و قانون برای همه یکسان میباشد. هم اکنون نیز همه ساله قرعه کشی گرین کارت برگزار میشود و هر ساله افراد زیادی ، بدون اینکه دردسرهای گرین کارت سرمایه گزاری و ... را داشته باشند، صاحب گرین کارت میشوند. ایران ، یکی از کشورهایی است که دارای سهمیه نسبتا بالایی میباشد. به طور مثال ، در برنامه DV2010 تعداد 2773 نفر از ایران موفق به دریافت گرین کارت شدند.
 
اما سؤالات رایج این نوع فرم و نحوه پاسخگویی به آن به قرار زیر است:
همانطور که در ابتدا هم توضیح دادم ابتدا به سایت www.dvlottery.state.gov رفته و در صفحه مشاهده شده بر روی لینک Begin Entry یا به اصطلاح شروع ثبت نام کلیک کنید
(دقت داشته باشید که قسمت Begin Entry تنها در بازه زمانی  که برای ثبت نام لاتاری هر سال تعیین کرده اند قابل مشاهده خواهد بود)
پس وارد کردن کد امنیتی خواسته شده یا به اصطلاح همان Authentication Code ، شما به صفحه حاوی فرم ها هدایت می شوید که به قرار زیر است:

  • فرم ثبت نام قرعه کشی ثبت نام لاتاری-بخش اول (اطلاعات و مشخصات شرکت کننده)
(**برای بزرگ نمایی عکس ها ، می توانید ابتدا انها را ذخیره و سپس زوم نمایید.**)





۱. نام و نام خانوادگی:

در این قسمت شما باید نام و نام خانوادگی خود را با حروف انگلیسی، به طور کامل و مطابق گذرنامه بنویسید.در ضمن  چون ایرانیان اسم میانی (Middle Name) ندارند باید آن را خالی بگذارند و گزینه No Middle Name را علامت بزنند.
در خصوص نام و نام خانوادگی بهترین منبع گذرنامه شماست اما اگر گذرنامه ندارید می توانید به دارالترجمه ها مراجعه کنید و در خصوص املاء صحیح انگلیسی نام و نام خانوادگیتان جویا شوید.


۲. تاریخ تولد:

تاریخ تولد خود را مطابق گذرنامه وارد کنید. اگر گذرنامه ندارید ، اینجا را مطالعه بفرمایید.

۳. جنسیت:

آقایان گزینه Male و خانم‌ها گزینه Female را علامت بزنند.

۴. شهر محل تولد:

شهر محل تولد خود را مطابق گذرنامه وارد کنید. اگر گذرنامه ندارید به شناسنامه خود رجوع کنید و تلاش کنید از یک راه بسیار معتبر املاء صحیح انگلیسی آن را متوجه شوید.
در خصوص املاء صحیح شهر محل تودلدتان بهترین منبع گذرنامه شماست ولی اگر گذرنامه ندارید می توانید به  دارالترجمه ها مراجعه کنید و در خصوص املاء صحیح انگلیسی شهر محل تولدتان جویا شوید.


۵. کشورمحل تولد:

کشور محل تولد خود را مطابق پاسپورت از لیست انتخاب کنید.اگر گذرنامه ندارید به شناسنامه خود رجوع کنید و تلاش کنید از یک راه بسیار معتبر املاء صحیح انگلیسی آن را متوجه شوید.
در خصوص املاء صحیح کشور محل تودلدتان بهترین منبع گذرنامه شماست ولی می توانید به  دارالترجمه ها هم مراجعه کنید و در خصوص املاء صحیح انگلیسی کشور محل تولدتان جویا شوید.


۶. کشور واجد شرایط برای برنامه ویزای گوناگونی:

کشور واجد شرایط برای برنامه ویزای گوناگونی کشور محل تولٌد شماست. اگر در کشوری متولٌد شده‌اید که برای شرکت در برنامه ویزای گوناگونی واجد شرایط نیست بررسی کنید که آیا می‌توانید "به حساب" کشور دیگری شرکت کنید یا خیر. برای اطلاعات بیشتر توجه شما را به مطالعه متن زیر جلب می کنم :
شرایط مورد نیاز برای شرکت در قرعه کشی ویزای گوناگونی تنوع فرهنگی
برای شرکت در برنامه قرعه کشی گرین کارت شما باید دو شرط زیر را داشته باشید:

1. شما باید بومی(متولد) یکی از کشورهای مجاز برای شرکت در قرعه کشی باشید. لیست کشورهای مجاز همه ساله در دستورالعمل قرعه کشی همان سال منتشر می شود. با این حال دو راه دیگر وجود دارد که ممکن است شما را واجد شرایط کند. اوٌل، شما متولٌد کشوری باشید که بومی هایش مجاز به شرکت نباشند امٌا همسر شما متولٌد کشوریست که بومی های آن مجاز برای شرکت در قرعه کشی اند شما میتوانید از کشور محل تولد همسرتان استفاده کنید. مشروط بر اینکه در فرم ثبت نام اسم شما و همسرتان باشد، هر دوی شما ویزا بگیرید و با هم وارد آمریکا شوید. دوم، اگر در کشوری به دنیا آمده اید که واجد شرایط شرکت در برنامه ویزای تنوع ‏فرهنگی نباشد، شما می توانید "به حساب" کشوری که یکی از والدین شما در ‏آن به دنیا آمده است در برنامه ویزای تنوع فرهنگی شرکت کنید، البته به شرط اینکه هیچ ‏یک از والدین شما مقیم کشور غیرواجد شرایط در زمان تولد شما نبوده باشد. به طور ‏کلی، یک فرد، مقیم کشوری که در آن متولد نشده باشد یا به شکل قانونی تابعیت آن را ‏به دست نیاورده باشد، محسوب نمی شوند حتی اگر به شکل موقت به آن کشور سفر ‏کند، در آن کشور مشغول تحصیل باشد، یا به خاطر شغل یا دلایل حرفه ای از طرف یک ‏شرکت یا دولت در آن کشور مستقر شده باشند.


2. برای شرکت در قرعه کشی شما باید دارای دیپلم دبیرستان (تعریف شده به عنوان پایان موفٌقیت آمیز یک دوره 12 ساله آموزش ابتدائی و متوسطه) باشید. این مدرک در ایران با نام مدرک پیش دانشگاهی شناخته می شود. اگر این مدرک را ندارید باید 2 سال سابقه کاری در 5 سال گذشته در شغلی داشته باشید که نیاز به 2 سال آموزش یا تجربه کاری دارد. اطلاعات موجود در
پایگاه داده های وزارت کار ایالات متحده تعیین کننده اعتبار سابقه کار متقاضی خواهد بود.


۷. عکس خود را بارگذاری کنید:

عکس خود را با مشخصات خواسته شده بارگذاری کنید. برای دیدن مشخصات عکس به
اینجا سپس اینجا مراجعه کنید.

۸. آدرس پستی خود را بنویسید:

اگر از آدرس پستی شخص دیگری استفاده می‌کنید در قسمت In Care of اسمش را بنویسید. اگر از آدرس پستی خودتان استفاده می‌کنید نیاز به نوشتن نام خود در این قسمت ندارید. در قسمت Address Line 1 و Address Line 2 آدرس خود را بنویسید. در قسمت City/Town اسم شهر و در قسمت District/County/Province/State اسم استان خود را بنویسید. کد پستی خود را از روی قبوض تلفن یا برق استخراج نمایید و آن را در قسمت Postal Code/Zip Code بنویسید. سپس کشور محل سکونت خود را از لیست انتخاب کنید.

مثال: تهران، خیابان آزادی ،خیابان طرشت ،خیابان 18، پلاک 24 کدپستی: 1387654321

Address Line 1: No. 24, 18rd Street

Address Line 2: Azadi Avenue, Tarasht Street

City/Town: Tehran

District/County/Province/State: Tehran

Postal Code: 1387654321

Country:IRAN

شما همچنین می توانید از اصطلاح های زیر برای نوشتن آدرس خود استفاده نمایید:
واحد: Unit
طبقه: Floor
شماره (پلاک): No
کوچه: Alley
بلوار: Blvd
خیابان: St
میدان: Sq
بزرگراه: Free Way
چهار راه: Cross
بعد از: After
قبل از: Before
کوچه: Alley
بلوار: Blvd
خیابان: St
میدان: Sq
جاده: Rd
جنب(نزدیک): Near
طبقه اول: First Floor
طبقه همکف: Ground Floor
ابتدای: First of
انتهای: End of
خیابان بزرگ: Ave
روبروی: In Front of
بن بست: Dead End
ساختمان: Building

در قسمت In Care of اگر برای دریافت نامه  قبولی می خواهید از آدرس شخص دیگری استفاده کنید می بایست نام و نام  خانوادگی شخص مجاز به دریافت نامه را در این قسمت وارد کنید.(البته از سال  2011-2010 دیگه افراد برنده را بوسیله نامه مطلع نمی کنند و تنها مرجع  اطلاع رسانی KCC سایت خود لاتاری گرین کارت امریکا می باشد)



۹. کشور محل سکونت:

کشور محل سکونت خود را از لیست انتخاب کنید.

۱۰. شماره تلفن:

(اختیاری) در این قسمت شماره تلفن بین المللی خود را مطابق با توصیه‌های اتحادیه بین المللی مخابرات بنویسید.

مثال۱: شماره تلفن ملٌی: 88888888 (021) شماره تلفن بین المللی: 88888888 21 98+

مثال۲: شماره تلفن ملٌی: 09122222222 شماره تلفن بین المللی: 9122222222 98+

۱۱. آدرس پست الکترونیک:

در این قسمت آدرس پست الکترونیک (E-mail) خود را بنویسید.

۱۲. میزان تحصیلات:

در این قسمت بالاترین مدرک تحصیلی خود در روز ثبت نام را علامت بزنید. برای شرکت در قرعه کشی شما باید دارای دیپلم دبیرستان (تعریف شده به عنوان پایان موفٌقیت آمیز یک دوره ۱۲ ساله آموزش ابتدائی و متوسطه) باشید. برای کسانی که در نظام جدید دورهٔ متوسطه درس خوانده‌اند، مدرک پیش دانشگاهی مورد نیاز است. اگر آخرین تحصیلات شما کمتر از دیپلم نظام قدیم یا پیش‌دانشگاهی نظام جدید است، باید ۲ سال سابقه کاری در ۵ سال گذشته در شغلی داشته باشید که نیاز به ۲ سال آموزش یا تجربه کاری دارد. اطلاعات موجود در
پایگاه داده‌های وزارت کار ایالات متحده تعیین کننده اعتبار سابقه کار متقاضی خواهد بود.


۱۳. وضعیت تأهل:

(اجباری است) در این قسمت وضعیت تأهل خود در روز ثبت نام را علامت بزنید. اگر مجرٌد هستید Unmarried، اگر متأهل هستید Married، اگر با رأی دادگاه از همسرتان جدا شده‌اید Divorced و اگر همسرتان فوت شده Widowed را انتخاب نمایید. در صورتی که با همسرتان زندگی نمی‌کنید یا ایشان قصد مهاجرت به ایالات متحده را ندارند بازهم باید اسم و مشخصاتشان را بنویسید، مگر قبل از ثبت نام لاتاری با حکم دادگاه از هم جدا شده باشید. در صورتی که اسم و مشخصات همسر خود را مطابق بالا ننویسید در صورت قبولی به شما و افراد خانواده ویزا تعلٌق نمی‌گیرد.

۱۴. تعداد فرزندان:

(اجباری) در این قسمت تعداد فرزندان خود در روز ثبت نام را بنویسید. شما باید اسم بچه‌هایی که شما پدر یا مادرشان هستید و در روز ثبت نام مجرٌد و زیر ۲۱ سال دارند را بنویسید، حتی اگر از همسرتان جدا شده‌اید، بچه‌ها با شما زندگی نمی‌کنند و آن‌ها قسط مهاجرت به ایالات متحده را ندارند. علاوه بر این شما باید اسم و مشخصات فرزندانی(زیر ۲۱ سال و مجرٌد) که به فرزند خواندگی قبول کرده‌اید یا بچه‌های همسرتان هستند بنویسید حتی اگر از همسرتان جدا شده‌اید، با بچه‌ها زندگی نمی‌کنید و آن‌ها قسط مهاجرت به ایالات متحده را ندارند. در صورتی که اسم تمام فرزندان خود را مطابق بالا ننویسید در صورت قبولی به شما و افراد خانواده ویزا تعلٌق نمی‌گیرد. نیازی به نوشتن اسم فرزندانی که در روز ثبت نام شهروند ایالات متحده یا دارای گرین کارت هستند نمی‌باشد.

  • فرم ثبت نام قرعه کشی ثبت نام لاتاری-بخش دوم (مشتقات)





۱۵. اطلاعات همسر:

نام، تاریخ تولٌد، جنسیت، شهر و کشور محل تولد و عکس همسر. اگر همسر واجد شرایط خود را در این قسمت وارد نکنید در صورت قبولی به شما و خانواده ویزا تعلق نمی‌گیرد. اسم همسر خود را بنویسید حتی اگر با ایشان زندگی نمی‌کنید، می‌خواهید از ایشان جدا شوید با ایشان قسط مهاجرت به ایالات متحده را ندارند.

۱۶. اطلاعات فرزندان:

نام، تاریخ تولٌد، جنسیت، شهر و کشور تولٌد و عکس فرزندانی که در سؤال ۱۴ بالا تعدادشان را نوشتید وارد کنید.

  • نکات مهم

1- ثبت نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنید زیرا ممکن است به دلیل شلوغی سایت در روزهای آخر موفٌق به ثبت نام نشوید.

2- از قبل اطٌلاعاتی را که برای ثبت نام نیاز دارید از مدارک خود استخراج نمایید و زمانی را برای ثبت نام انتخاب کنید که اطرافتان زیاد شلوغ نباشد و تمرکز داشته باشید.

3- فرم ثبت نام باید بصورت آنلاین و ترجیحاً با استفاده از مرورگر Internet Explorer پر شود.

4- بعد از تکمیل اولیه فرم، سایت لاتاری تمامی اطلاعات وارد شده را یکجا نمایش می‌دهد. شما باید به دقت این اطلاعات را مرور کنید و در صورت صحت اطلاعات از آن پرینت تهیه کنید. اگر نیاز به اصلاح دارند بدون استفاده از دکمه Back مرورگر و با استفاده از دکمهٔ تعبیه شده در فرم به بخش قبل برگردید و اطلاعات را اصلاح کنید و سپس اقدام به پرینت اطلاعات کنید.

5- بعد از ثبت اطلاعات صفحهٔ تأییدیه ثبت نام به نمایش در می‌آید. این صفحه نشان می دهد که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده. حتماً این صفحه را که حاوی Confirmation Number است را چاپ و نگهداری کنید. در صورت از بین رفتن صفحهٔ تأییدیه ثبت نام قادر به دریافت نتیجه قرعه کشی نخواهید بود.

6- همچنین بعد از ثبت اطلاعات ، از صفحهٔ تأییدیه ثبت نام توسط امکان خود ویندوز (PrintScreen) یا نرم افزار های مشابه دیگری مانند Snagit از این صفحه یک عکسی تهیه نمایید یا اطلاعات آن صفحه را در یک Documentی قرار دهید  و سپس این تصویر و یا سند را به آدرس پست الکترونیکی خود ارسال نمایید تا همیشه و همه جا در دسترس شما باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل ، یک نسخه از آن را داشته باشید.

  • فرم ثبت نام قرعه کشی ثبت نام لاتاری-بخش سوم  (صفحهٔ تأییدیه ثبت نام )


در آخر از همه شما عزیزان و همراهان همیشگی خودم کمال تشکر را دارم و بسیار خوشحالم که توانسته ام قدم کوچکی در جهت بهبود فرهنگ لاتاری برداشته و آنقدر شما عزیزان را با بهره گیری از این ارسال توانمند کرده باشم که خودتان آسان و بدون منت و پرداخت هیچ هزینه ای در لاتاری ثبت نام کنید.

دوستدار همیشگیه شما + راهتون : محمد
:heart:

هیچ نظری موجود نیست:

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز