اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

روش ثبت اختراع در کانادا

سلام به همگي در قسمت نظرات يكي از كاربران گرامي (كامران عزيز) ازم خواست تا اطلاعاتي در رابطه با اختراع و مخترعين در كشور كانادا بهش بدهم. اميدوارم كه تاحدودي با لينكاي موجود در پست تونسته باشم اين مهم را براي شما كاربر گرامي رفع كرده باشم.بازم اگر سوالي داشتين در آخرين پست مطرح كنين باز هم تا انجايي كه بتوانم پاسخ مي دهم.

ثبت اختراع

به طور کلی ثبت اختراعات و ابتکارات منحصر به کشوری می شه که اون اختراع یا ابتکار درش ثبت شده مگر اینکه در مورد ثبت بین الملیش یا ثبت در کشورهایی که مد نظرتونه اقدام کنید.

برای ثبت اختراع در کانادا یا به اصطلاح دریافت Patent می تونید یا خودتون مستقیما اقدام کنین یا برین سراغ موسساتی که متخصص این کار هستن. اگر به لینک زیر مراجعه کنین لیست کاملی از موسسات فعال در این زمینه ارائه شده.
http://napoleon.ic.gc.ca/cipo/agentdb.nsf/Patents+Table+Of+Contents+English?OpenForm

ثبت اختراع در کانادا مدت زیادی طول می کشه معمولا بیش از یک سال و خیلی هم هزینه بره. برای مثال اگه از طریق موسسات اقدام کنین ممکن مجبور شین ۵۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه کنین. البته اگر خودتون مایل به انجام این کار باشین هم مساله ای نیست. در لینک زیر در این زمینه توضیح داده شده:
http://strategis.ic.gc.ca/sc_mrksv/cipo/patents/e-filing/menu.htm

با این وجود چون نحوه انتخاب لغات هنگام ثبت اختراع خیلی مهمه بهتره از طریق موسسات حرفه ای اقدام بشه.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایتهای زیر مراجعه کنین.
http://strategis.ic.gc.ca/sc_mrksv/cipo/patents/pt_main-e.html
http://www.ipic.ca/english/general/index.cfm

فروش اختراع

بعد از ثبت اختراع می تونین از یکی از دو طریق زیر برای فروش اون اقدام کنین:

  1. یک Business Plan حرفه ای درست کنین و برین سراغ بانک برای تامین اعتبار و بعد هم آستین ها رو بالا بزنین برای تولید اختراعتون.
  2. یک سرمایه گزار پیدا کنین. در این زمینه موسساتی هستن که می تونن کمکتون کنن. بعضا می تونین حق تولید اختراعتون رو هزاران دلار به سرمایه گزار بفروشین و یا اینکه باهاش شریک شین بدون اونکه قرونی سرمایه بذارین.
منبع ( كاناداجوون )كاناداجوون

۶ نظر:

امیر گفت...

سلام محمد
خیلی خیلی متشکر از لطفی که به من داری عرضم به خدمت که من درست شرق تهران پیروزی زندگی می کنم من تقریبا 2 ماه تصمیم به مهاجرت گرفتم. منتها دارم یک جمع بندی می کنم فکر کنم یه سه چهار هفته دیگه ای برای تصمیم نهائی نهایی لازم دارم فعلا دارم رفتم موسسه زبان کیش ثبت نام کردم فکر کنم 1.5 سال به صورت فشرده تا IELTS راه داشته باشم فعالا بیکارم راستش من این کار آموزی هنرستان و آموزشکده فنی رو پیچوندم خدائی الان دارم افسوس اونو می خورم هرجا می رم ثابقه کار می خواد من دوست دارم افرادی مثل خودمون که داریم فعلا شرایط خودمون رو اماده می کنیم لینک کنم چون فکر می کنم ما باید طیف خودمون رو تحت پوشش قرار بدیم شاید این کار آمار بازدید سایم رو پائین نگه داره منتها این طیف کوچک خصوصیات مشترک بیشتر نصبت به هم دارند و با مسائل مشکلات یک دیگر آشنا هستند
در مورد اون کلاس هایی که گفتی راستیتش اصلا چیزی نمی دونم اگه یکم توضح بدی ممنون می شم من مشکل خاصی ندارم اگه همچین سمینارهایی هست خوشحال می شم باهم باشیم .

آغاز مهاجرت گفت...

با سلام با افتخار لینکتون کردم

کاناداجون گفت...

دوست عزیز حداقل وقتی مطلب بنده رو منتشر می کنین به سایت من لینک بدین. از شما ممنونم که منبع رو ذکر کردین ولی لطفا لینک رو هم به اون اضافه کنین.

ارادتمند کاناداجون

مديريت وبلاگ : محمد گفت...

سلا امير جان مرسي از اينكه من را از اوضاع و احوال خودت مطلع كردي.بله وقتي كه تصميم بگيري تا هدفي را شروع دنبال و آخر اينكه بهش برسي.خيلي ذهنتو درگير مي كنه ولي خونسرديتو حفظ كن انشاءالله شرايط هر چه زودتر همانطوري كه دوست داري درست مي شه.كلاس زبان هم خوب موسسه اي را انتخاب كردي من كه فعلا خودم دارم زبان مي خونم چون وقت كلاس زبان رفتن را ندارم.حتما پست بعديو بخون كه در مورد زبان مي خوام بنويسم چون فكر مي كنم اين تجربه اي كه تو اين زمينه بدست آوردم خيلي كمكت كنه.خيلي ازت متشكرم بازم بهم سر بزن سر فرصت حتما از آن سمينارها و كلاسها برات مي گم شرمنده كه الان فرصتش را ندارم.
بله كاملا با شما موافق هستم من صرفا اين وبلاگ را براي جمع آوري كساني مثل خودمون دور هم ، ايجاد كردم تا با همفكري و مشورت كاري كه دير انجام شود را به حداقل ترين زمان با تجربه هاي خودمون انجام دهيم.
ازت مي خوام پست هاي بعدي را دنبال كني شايد مطلبي موضوعي به دردت خوردش
دوست دار تو و راه تو محمد

مديريت وبلاگ : محمد گفت...

آغز مهاجرت ممنون لطف كردين بنده هم به هم چنين
مرسي.

مديريت وبلاگ : محمد گفت...

سلام كاناداجوون عزيز من مدير وبلاگ wWw.MTCanada.blogspot.Com هستم.
بله شما حق دارين ناراحت بشين و من هم از شما خيلي معذرت مي خواهم و پوزش مي طلبم
اما كاناداجوون اي كاش تا امروز صبر مي كردين بعد قضاوت مي كردين من در دوتا پست كه باعث افتخار بنده است كه از تجربيات شما انسان شريف و عالي قدر در پست هاي خودم استفاده كنم.
بنده در برنامه نويسي وبلاگم اخيرا به مشگلي بر مي خوردم كه نمي تونستم با تگ a لينك بدم كه اين مهم برطرف شد .
خواهش مي كنم دوباره مراجعه كنين متوجه مي شوين كه در هر پستي كه از مطالب شما استفاده كردم هم منبع را ذكر نميده ام هم لينك دادم.
باز اگر ناراحتيتون بر طرف نشده خواهش مي كنم به بنده بفرمايين تا در اسرع وقت نسبت به پاك نمودن مطالب شما اقدام نمايم.
باز هم از شما دوست عزيز پوزش مي خواهم و عذر خواهي مي كنم.
دوستدار شما محمد

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز