اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

اشتباه و غلط املایی طبیعیه؟!

سلام 
بنده در پست قبلی مرتکب یک اشتباه کوچولو و سهوی شدم.
که پگاه خانم با ، هوش و درایت و دقتی که داشت کل مطالب پست قبلیو بی خیال شدو راست راست رفت سراغ همون اشتباه کوچولو موچولو.!!!
اون اشتباه چی بوود!!
من به جای کلمه سلاح نوشته بودم صلاح که ایشون هم طی یک حرکت انقلابی و کاملا خودجوش با لفظ مجید جان دلبندم اون سلاح گرم هستش نه صلاح گرم این خطا را به سمع و نظر بنده رساند.
پگاه عزیز من وبلاگتو دیدم و مطالبشم می خوام دنبال کنم وای به حالت اگه گاف بدی یا سوتی بدی ('; اونوقت دیگه وای به حالت( ;
اما بچه ها توجه داشته باشید که(مخصوصا شما پگاه خانم) این اشتباه ها باور کنید طبیعی هستش
چند سال هستش که دیگه کسی به ماها دیکته نگفته و به غلط املایی هامون نمره نداده و توجهی نکرده!!
من یکی از استادام می گفت بچه ها اگه یه موقعی کلمه ای را پای تخته اشتباه نوشتم نخندید چون بعدها می فهمید.
ایشون تعریف می کرد که در دوره دانشجوئیشون که مسئول انجمن دانشگاهشونم بوده می خواستن درباره استادی که بسیار بد بوده نامه ای برای رئیس دانشگاه تنظیم کننه که به رئیس دانشکدشون مراجعه می کنند و از ایشون می خوان که این نامه را خودشان بنویسند. ایشون مخالفت کرده و از استاد بنده و دانشجوهای عضو انجمن می خواد که خودشون این نامه رو بنویسن، با کلی خواهش و تمنا باز هم ایشون نمی پذیرند !! چرا؟!!! برای اینکه ایشون نمی تونسته این جمله رو اول نامه درست بنویسه!!!!
(
احتراما به استحضار جنابعالی می رساند)
بله استاد دانشگاه ، رئیس دانشکده فنی نمی دونسته کلمه استحضار رو با چه (ذ-ز-ض-ظ)ه ای می نویسن!!!!
ماها انقدر به قول استاد خودم از این شرایط نوشتن و مطالعه دور شدیم که اینجور چیزها تازه خوبشــه!!
خود من به غیر از کتاب های تخصصی و درسیم و به غیز از زبان انگلیسی مطالعه دیگه ای ندارم.
یعنی نمی تونم که داشته باشم اصلا وقتشو ندارم.
بدو مقاله بنویس کلاس زبان برو،حواست به نمرات در طول ترمت باشه که معدلت الف بشه پروژه هایی که می دن رو درست وو کامل انجام بده اوه ه ه ه ه انقدر خانم مشغله داریم که نگووووووووووووو
می دونم این شرایط رو همه هم دارن و فقط مختص به من نیست
باز الان حتما کامنت می ذاری از یه چیز دیگه ایراد می گیری(';

مثلا می گی مشغله رو اشتباه نوشتی باید با ق می نوشتی
 
البته ممنون که اشتباه من رو(بدون سلام و احترام) گوش زد کردید اما خداییش پست قبلی اصلا خود همین وبلاگ و مطالبش برای شما اونقدر بی اهمیت بود که فقط یه کلمه توجه شمارو به خودش جلب کرد !!؟؟؟
نه جدی می خوام جواب بدید و بدونم.
یعنی انقدر این اشتباه مهم بود!!
پس به نظرم شما تو زندگیتون باید خیلی موفق باشید که انقدر نکته بینو دقیق هستین که از این جور اشتباه های پیش پا افتاده به راحتی نمی گذرید.

ببینید اگه این اشتباه رو کسی از من می گرفت که منو می شناخت و رابطه ای باهام داشت ، میگفتم فانه شوخیه بابا رفیقه
!!!ولی شما پیش خودت چی فکر کردی جدا
که بدونه هیچ احترام اولیه ای به من می گی
مجید جان دلبندم اون فلانه نه فلان
!!!یه لحظه پیش خودت فکر نکردی که چی داری می نویسی
بحث من سر اشتباهی که کردم نیست،من می گم قبل از اینکه می خوایم مطلبی رو عنوان کنیم کمی درموردش فکر کنیم
دوست دیگری هم این اشتباه رو به بنده گوش زد کرده بود
باور کنید هیچ کدوم از این دوستان رو هم نمی شناسم ولی خودتون متن نظراتشون رو مقایسه بکنید

متن نظر پگاه:در پست قبلی

مجید جان دلبندم "سلاح گرم " نه "صلاح گرم "
-----------------------------------------------------------
متن نظر امیر:در پست قبلی
 
سلام محمد جان
مرسی بابت اینکه وقت می ذاری و مطالب ارزشمند و مفیدی رو برای کمک به دوستان خودت منتشر می کنی.
البته در این پست با عرض معذرت می خواستم بهت بگم که تو جمله نمی دونم در کانادا سلاح گرم آزاده یا نه رو  سلاح گرم رو ->صلاح گرم<- نوشته بودی البته خوب پیش میاد.
ولی درکل ازت خیلی ممنونم خیلی تو زمینه اپلای و تحصیل در خارج کمکم کردی.
ممنون


والا آدم چی می تونه بگه خداییش نگاه کنید چقدر تفاوت داره ه ه

ا*یکی با احترام و بدون تنه کنایه


ا*یکی هم با کمال بی ادبی و بی احترامی جوری که انگار...من رو 21 ساله می شناسه
   
من دیگه چیزی برای گفتن ندارم فقط خودتون می تونید قضاوت کنید
 

۸ نظر:

سیاوش گفت...

محمد جان دلبندم سلام

اگر توانایی نوشتن به زبان انگلیسی را دارید خوشحال می شویم از مطالب انگلیسی تان بهره مند شویم. برای نوشتن در وبلاگ پارسی داشتن مهارت زبان پارسی ضروری است که متاسفانه شما ضعف اساسی دارید وغرور شما هم مانع از پذیرفتن واقعیت است.
دلبندم "طعنه و کنایه" درست است نه "تنه کنایه"

پگاه گفت...

هاهاها خب بقیه اش به نسبت در مورد کانادا درست بود آمریکا را نمیدونم ولی نمیخواستم ناراحت شوید اگه میدونستم کامنت نمیذاشتم واستون. مثل از حالا به بعد

پگاه گفت...

ضمنا من قصد توهین نداشتم . این یک رابطه دوستانه بود. من الآن 5 ساله مینویسم و تا حالا کسی را این طوری ندیده بودم. موفق باشید.

پگاه گفت...

پس اگه میخوای وبلاگم را دنبال کنی قبلی ها را هم بخون که من را بشناسی من خودم توی وبلاگم میگم بچه ها غلط هام را بگیرید . شما را هم واقعا نمیخواستم ناراحت کنم اگه میخواستم اذیت کنم مطمئن باشید با یک لحن دیگه مینوشتم. به هر حال من خلاف شما خیلی خوشحال میشم غلط هام را بگیری. چه سهوی چه عمدی. و دوستانه میگم بهتره نیمه ی پر لیوان را ببینی. یک درصد هم فکر کن چون مطلبت خوب بوده نخواستم غلطت اعتبارش را کم کنه.

پگاه گفت...

ولی درکت میکنم چون من خودم هم ساکن و دانشجوی کانادا هستم و همه ی کتاب هام انگلیسیه. یک پستی هم در مورد آشپزی گذاشته بودم که کسی اشاره کرده بود که کلمات انگلیسیم زیاده ولی ناراحت نشدم. و مطمئن باش من اگه در یک محیط جدی شما را می دیدم و دچار این خطا میشدی هرگز به روت نمی آوردم. دقیقا من هم واسه فانش گفتم.

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

درود بر شما
پگاه خانم من هم نظر خودم رو راجع به شما نگفتم
راجع به کامنتی که خطاب به بنده گذاشته بودید بودش.
به حرحال من هم نپسندیدم که درمورد بنده اینطوری صحبت بفرمایید.
منم نمی خواستم کسی رو ناراحت کنم
ولی بعضی موقع ها انسان ها باید از اشتباه هایی که می کنند مطلع شوند.
اگه شما 5 ساله داری می نویسی من هم نزدیک به 6 سال هستش که نه تنها در این وبلاگ بلکه در بلاگ سنترهای مختلفی است که می نویسم.
بار اول هم نیست که دوستانی مثل شما لطف می کنن و به قول خود شما نیمه پر لیوان رو نادیده گرفته و به جرئیات که به نظرم گفتنی نیست کی پردازند.
بهتر نیست به جای این حرفها، اطلاعات مفیدی که داریم رو هرچند کم هرچند با غلط املایی به سمع و نظر همدیگه برسانیم!!
مطمئنم که شما هم با بنده هم عقیده خواهید بود.
وبلاگ بنده با تمامی مطالب و پستهاش متعلق به همه شما دوستان گرامی است و بنده هم خوسحال می شوم که در خدتم همه شما عزیزان هستم.
اگر شما هم ناراحت شدید عذرخواهیه بنده را بپذیرید،ممنون.
با آرزوی موفقیت و کامیابی.
دوستدار راه شما:محمد

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

سلام جناب سیاوش
وقتی کامنت شمارو دیدم می دونید یه لحظه پیش خودم گفتم من تویه وبلاگم یه پست مختص به همین موضوع منتشر کردم که بقیه و همگی یکمی از اینجور فکرها و مشغله ها بیرون بیایم چون واقعا ارزشی نداره
حالا تنه کنایه یا طعنه کنایه
حالا که گفتید مثلا چی شد؟!!
می خواید براتون کف بزنم هورا بکشم!!!
نمی دونم پیش خودتون پی فکر کردید که باز هم عبرت نشد و این کامت رو گذاشتید.
ولی براتون جــدا متاسفم.
بذارید یه داستانیم براتون خیلی کوتاه تعریف کنم:
یه روز تویه یه مهدکودک یه معلمی به بچه های کلاس پیش دبستانیش می گه بچه ها اگه یه روزی بزرگتر شدید و خواستید معلم باشید، واقعا معلم باشید نه هنوز بچه!!
شما با هر سن و سالی که دارید به نظرم شاید از نظر جسمی خوب رشد کرده باشید اما فکرتون و دیدتون و طرز نگاهتون هنوز مثل همون بچه هاست.
من تویه یه پست جداگانه تعریف کردم که اینجور مثائل طبیعیه و پیش میاد و حتی مثالها و داستانهایی رو هم از استادم تعریف کردم
باز شما اومدی می گی تنه کنایه نه طعنه کنایه!!
براتون متاسفم یکمی بزرگترشید.
راستی بحث غرور نیست بحث اینه که یکمی بزرگتر بشیم و مثل بچه ها فکر نکنیم و صحبت نکنیم.
امیدوارم که متوجه شده باشید و از بنده هم خورده به دل نگیرید
بهتر نیست به جای این حرفها، اطلاعات مفیدی که داریم رو هرچند کم هرچند با غلط املایی به سمع و نظر همدیگه برسانیم!!
مطمئنم که شما هم با بنده هم عقیده خواهید بود.

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

راستی پگاه جان
اگه کسیو نمی شناختی درموردش طوری نظر نده یا صحبت نکن که یه موقعی ناراحت بشه
آخه خداوکیلی شما که می خواستی اعتبار مطالب خوب من که نظر لطف شماست پایین نیاد آدم دوستانه از دوستش اینطوری ندیده و نشناخته ایراد می گیره؟؟
بهم حق بدید اصلا هم پسر بی جنبه ای نیستم میگم انقدر از این مسائل اتفاق افتاده که دیگه عادت شده
ولی من اگه بودم هیچوقت دوستانه و ندیده و نشناخته اینطوری ایراد نمی گرفتم!!!
مجید جان دلبندم "سلاح گرم " نه "صلاح گرم "
می تونستم کلمه ها و واژه هایی بهتر از این هم انتخاب بکنم.
امیدوارم این مسائل پیش پا افتاده و گفتگوهای ردوبدل شده بین ما،بجای اینکه ما و رابطه هامونواز هم دور کنه بلکه تلنگری باشه برای ایجاد رابطه های بیشتر.
باز هم این وبلاگ و مطالبش منتظر کامنت های شما دوست عزیز هست.
پس از بنده هم خرده به دل نگیرید.
مرسی

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز