اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

امروز در دانشگاه

سلام به همگی چه اینوری چه اونوری
جونم براتون بگه که امروز از صبح کله سحر رفتیم دانشگاه ، از همون موقعی که رسیدیم داشتم با تیمم پروژه ای که استادم بهم داده را انجام می دادم،پروژه از این قرار بود که باید یک روتر و یک سوئیچ رو با هم لینک می کردیم و چندتا سیستم هم با ویندوز های (NT/95 -98- Server - Xp -Linux - Mac)با سوئیچ شبکه می کردیم و هر کدوم از سیستم ها هم باید با یکدیگر شبکه می شدند.
بسیار کار شیرین ، دلچسب وسختی بود(';
البته من خیلی به کار شبکه علاقه مندم و فکر کنم قریب به یقیین هم همین گرایش رو پیش ببرم.تا ببینیم چی می شه!
من با یکی از دوستانم علی آقای گل یه تیم بودیم که امروز 4 نفره دیگه هم به تیممون اضافه شد (برای اینکه سیستم هایی که بچه ها می خواستن باهاشون کار کنن مشکل داشت) به خاطر همین هم بنده طی یک حرکت کاملا خودجوش و انقلابی('; از دوستانی که سیستم هاشون مشکل داشت دعوت به عمل آوردیم.
بچه ها هم از خدا خواسته نذاشتن حرف ما تموم بشه که دیدم دیگه صندلی نمونده بر ام(';
خلاصه ابتدا روتر و سوئیچی  که به تیم ما اختصاص داده شده بود رو برنامه نویسی هاشونو انجام دادم و به هم لینکشون کردم(یعنی ارتباطشون دادم)
بعد هم روی یکی از سیستم ها ویندوز 95/NT نصب کردیمو به سوئیچ لینکش کردیم(البته باید بگم که دیگه اینگونه از ویندوزها منسوخ شده و بنده و تیمم هم تا بحال رنگو بوشو هم احساس نکرده بودیم و دممون گرم برای بار اول ترکوندیم ;")
خلاصه تک تک تمامه ویندوزهای خواسته شده رو روی سیستم های مختلف نصب کردیم و تک تک به سو.ئیچ لینکشون کردیم حالا خر بیارو باقالی بار کن،الان باید تست می کردیم که آیا این چندتا سیستم با هم در ارتباط و شبکه هستند یا نه!!
چشتون روز بد نبینه بعد از کلی وقت گذاشتن و آزمایش کردن نه سیستم ها با سوئیچ ارتباط داشت نه با همدیگه
یه لحظه انگار برق 3+ فاز با من دست داده بود کلی بهم ریخته بودم هی تک تک سیستم هارو با IP روتر پینگ می کردم در جواب می دیدم با هم لینک نیستن.
تا اینکه یکی از بچه هایی که به گرهمون اومد گفت بابا یعنی چی مگه می شه آخه!! بذار منم امتحان کنم !!
آقا و خانمی که شما باشید این دوستمون پینگ کرد دیدیم بله ه ه ه ه ارتباط داریم اساسی.
باورم نمی شد گفتم برو کنار بذار خودمم تست کنم که دیدم بــــــله ه ه مثل اینکه جواب می ده.
خلاصه امروز یه سرور با انواع اقسام سیستم عامل هایی که شاید تابحال اسمشونو شنیده باشید و باهاش کار نکرده باشید رو ما به سرانجام رساندیم و راه انداختیم.
یه موضوعی که خیلی برام جالب بود این بود که سیستم عامل Mac و Linux یکمی اذیتمون کردند بر خلاف بقیه سیستم عامل هایی مثل NT که فقط یادمه اسمشو شنیده بودم.
بعد هم استاد گرامی تشریفشون رو آوردن و از این دست آورد بسیار مهم و عالی دانشجوهای فعالش دیدن کردند(';
گفت خوب حالا سواااااااال
بازم انگار ماهارو همون برقه با همون فاز گرفته بوووود
گفتیم سوال دیگه برای چی آخه،گفت می خوام ببینم کی کار انجام داده که نگاه کرده.یه جورایی مچ گیری بود دیگه
از بقیه بچه ها و تیم های دیگه سوال می پرسید همه هنگ کرده بودن،نوبت من شد
گفت محمدجان عزیزم دانشجوی خوشگلم الهی قربونت برم بشین پای سیستم که باهات بدجوری کار دارم(';
گفتم چشم بفرمایید استاد عزیزم(';
فکر می کنید سوالش چی بوود؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سوالش این بود که: خوب آقای محمد خان لطف کن آدرس IP روتر رو تغییر بده ه ه
یه لحظه منو می گید هنگ کردم،می خواستم بگم استاد بی خیال شو ما این همه کد نوشتیم ای پی ست کردیم روی کل سیستم هامون که ویندوز های مختلفی هم داشتن دستی اپی روتر رو وارد کردیم (اینم بگم اگه ای پی روتر رو تغییر می دادیم علاوه بر این که ارتباط کل سیستم هامون با روتر قطع می شد،مشکلات بیشتری هم به وجود می اومد که بهتره نگم-وحشتناکه ه ه ه )
ولی چیزی بهش نگفتم ، پیش خودم گفتم که بابا یارو خودش می دونه دیگه بلده بی خیالش.
خلاصه همه بچه ها مونده بودن که باید پی کار کنن،من هم نه گذاشتم نه برداشتم رفتم دوباره با برنامه نویسی داشتم IP روتر رو تغییر می دادم،تا دستور enable رو تایپ کردم یعنی اولین دستور رو ، گفت بسه بلند شو خوب بود.
بعد دیدم برام نمره A رو گذاشته وخلاصه کلی کیف کرده بودم.
راستی تنها کسی که توی کل تیمها نمره کامل A رو گرفته بود بنده حقیر بودم(';
خلاصه اینم از امروز ما با اجازتون برم یه زره استراحت بکنم که فردا 8 صبح باید بریم دانشگاه(';
راستی بچه های هم رشته ایه خودم برو بچه های کامپیوتری(';
جونه خودتون جونه حرکی که دوست دارید درس و کارگاه های عملیتون رو جدی بگیرید به خدا بعدا به دردتون می خوره
بابا کمه کمش اینه که خودت می تونی انشاءالله بعدا که شرکت زدی،به امور شبکه شرکتت نظارت کنی('; تا مسئول فنی مربوطه سرت کلاه نذاره(';
فعلا در پناه حق
دوستدار همگیتون:محمد

هیچ نظری موجود نیست:

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز