اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

اخباري در خصوص نظام وظيفه+1

(سلام دوست گلم مرسي بابت كمكي كه به ينده كرديد.
انشاءالله تو همه مراحل زندگيتون خداوند كمك خوشگلشو بهتون بكنه و موفق و سربلند و پيروز باشيد.

راساتي؟
من الان 4 ماهه كه فارغ التحصيل شدم بازم دانشگاه برام فرم صادر مي كنه در صورتي كه فايل من بسته شده؟
آيا آموزش با من همكاري ميكنه؟
پاسپورتم يك تارخ انقضاي خاصي داره مثل بقيه پاسپورتا نيست به قول خودتون يكبار مصرفه!
اومديم مدتش 1 سال بود انقضاش ، بعد من كه 2 يا 3 سال بايد اونجا تحصيل كنم پاسم اعتباري نداره كه بخوام برگردم يا بمونم ؟
اصلا با پاسي كه اعتبارش يكسالست چطوري مي شه 2 سال بيرون موند؟
بازم تشكر مي كنم.)


  --------------------------------------------------------------------------------------------
سلام به همگي امروز يكمي شاداب ترم. 
(يه سوالي پرسيدم در اين پست ، اگر كسي اطلاعاتي داره يا چيزي مي دونه حتي كم ، ممنون مي شم كه در اختيار من قرار بده (بوسيله قسمت نظرات) يك دنيا ممنون)


 --------------------------------------------------------------------------------------------
   راه حل پست قبلي كه يكي از دوستان عزيز كه اسمشونو نمي دونم(خودشو ناشناس معرفي كرده بودند)

  • به کسی که این مشکل رو پیدا کرده بگید که مشکلش راه حل داره و صد ها نفر دیگه هم که دارن از ایران میرن همین کار رو میکنن.
    شما میری نظام وظیفه میگی میخوام برم تافل بدهم دوبی و به پاسپورت نیاز دارم. یا میری میگی می خوام برم سفر زیارتی سوریه! بهت پاس میدن. بعدش می ری دوبی و از اونجا هواپیما سوار میشی میری مالزی و خوش اومدی! مالزی ویزا هم نمی خواد البته تا یه پنج سالی فک کنم باید اونجا بمونی تا عفو رهبری بخوری دست از سرت بردارن بذارن برگردی مملکتت.



سلام ناشناس عزيز دوست گلم يك دنيا ممنونم از راهنماييت ، همين فردا مي رم دنبالش.
مرسي كه تجربيات خودتو در اختيارم گذاشتي.
خدا اجر عظيمي بهت تو هر دو دنيا عطا بكنه.
بازم به ما وبلاگ خودت سر بزن.
راستي معرفي نكردي؟
 --------------------------------------------------------------------------------------------
(اما يه سوال:
من پذيرشمو گرفتم مي رم نظام وظيفه مي گم مي خوام برم سوريه مي گن وديعه بذار پاستو مي ديم ، خوب ،
همه اين كارا رو مي كنم بعد اين دوستمون گفته بودن مالزي ويزا نمي خواد،من نمي دونم در اين باره اگر كسي چيزي مي دونه بيشتر راهنماييم كنه ممنون مي شم.
اما سوال اينجاست كه اگر بايد ويزا گرفت آيا با پاسپورتي كه من دارم امكانش هست كه ويزاي تحصيلي بهم بدن؟
با توجه به اينكه تاريخ انقضاي اين جور پاسپورت ها فرق مي كنه ، آيا بازم مي تونم برم و ادامه تحصيل بدم؟
بعد كه برگردم جريمم نمي كنن؟
وديعه مالي كه گذاشتم اونم 15 ميليون تومان چي ميشه؟ مي پره؟ همش ضبط مي شه؟)
 --------------------------------------------------------------------------------------------
امروز بازم به نظام وظيفه مراجعه كردم.
عزيزاني كه فارغ التحصيل شدن در مقطع كاداني يا ديپلم براي ادامه تحصيل در صورت مشموليت و نداشتن پاسپورت حتي با داشتن پذيرش هم براي ادامه تحصيل بهشون پاسپورتي حتي با گذاشتن وديعه مالي هم امكان پذير نمي باشد.
و فقط در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري صادر مي گردد.
اما نگران نباشيد مثل اينكه راه هاي ميانبري هست كه مي شه اين مهم رو دور زد.
حتما متن بالاي اين پست(راه حل) را خوانديد. پس ديگر نگران هيچ چيز نباشيد. 

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من همون ناشناس قبلی ام! راستش من خودم هم توی کار اپلای هستم و میخوام برای ارشد برم برای همین این اطلاعات را دارم.
ببینید برید تحقیق کنید چون جدیدا فکر کنم برای پاسپورت های زیارتی مثل سوریه یه نوع پاسپورت خاص میدن که یک بار مصرفه! دقیقا نمی دونم میتونید برید اداره گذرنامه(تلفن جواب نمیدن!) توی تهران پارس و دقیقا جویا بشید.
منتها کاری که باید بکنید دقیقا اینه.
شما میرید دانشگاه محل تحصیل از آموزش کل میگید میخوام برم دوبی تافل بدم. اونا یه فرم بهتون میدن بهش میگن فرم سه تا امضا. میرید دانشکده و آموزش دانشکده و معاون آموزشی و خودتون امضاش میکنید و میبرید به آموزش میدین. اونا یه فرم بهتون میدن میبرید نظام وظیفه توی میدون امام حسین. بعد اونا مدارکتون رو میفرستن گذرنامه و چند روز بعد پاس میاد دم خونه تون. البته باید پنج میلیون تومن نه بیشتر وثیقه بانکی بذارید مع قابل چونه زدنه.
مشکل اینجا است که این پنج میلیونتون میپره! چون شما میرید مهر خروج میزنن توی پاسپورتتون برای خروج به مقصد دوبی. شما میرید دوبی و از اونجا دیگه آزادین. میتونین برین مالزی با هواپیما!
مشکل اینه که اولا اون پنج میلیون توقیف میشه چون شما باید بر میگشتید و برنگشتید! دوم این که غیبت از سربازی میخورید و تا پنج سال اگه برگردید میگیرنتون میبرنتون سربازی!
البته مثلا این کار رو میکنن وگرنه خیلیا برمیگردن و کسی هم بهشون کاری نداره!
موفق باشین

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

سلام دوست گلم مرسي بابت كمكي كه به ينده كرديد.
انشاءالله تو همه مراحل زندگيتون خداوند كمك خوشگلشو بهتون بكنه و موفق و سربلند و پيروز باشيد.

راساتي؟ پاسپورتم يك تارخ انقضاي خاصي داره مثل بقيه پاسپورتا نيست به قول خودتون يكبار مصرفه!
اومديم مدتش 1 سال بود انقضاش ، بعد من كه 2 يا 3 سال بايد اونجا تحصيل كنم پاسم اعتباري نداره كه بخوام برگردم ؟
اصلا با پاسي كه اعتبارش يكسالست چطوري مي شه 2 سال بيرون موند؟
بازم تشكر مي كنم.

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز