اولين و كامل ترين وبلاگ فارسي در رابطه با تحصيل در خارج از كشور.

در صورتی که علاقه مند به افزودن وبلاگ mtcanada به لیست وبلاگ های خود هستید،خواهشمندم تنها با عنوان:
"هدف من: كانادا:تورنتو،ونکور/امریکا/استرالیا ، تحصيل-كار و زندگي"
لینک دهید و چنانچه مایل هستید وبلاگ خود در لیست وبلاگ های منتخب این وبلاگ افزوده شود در قسمت نظرات، آدرس و عنوان وبلاگ خود را منتشر نمایید.
-باتشکر از توجه و همکاری شما- ؛ مدیریت وبلاگ : محمد

(كپي برداري از مطالب وبلاگ mtcanada فقط با ذكر منبع مجاز مي باشد.)
MTCanada.Blogspot.Com
MTCanada.blogfa.com (*آدرس جدید بدون فیلتر وبلاگ mtcanada)

۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

پاسخ به سوالات


لينك مطالب منتخب پیشین این وبلاگ

  1. روش ثبت اختراع در کانادا
  2. راهنماي چگونگي دريافت پذيرش و بورسيه تحصيلي
  3. معرفي دو كتاب بسيار مفيد براي يادگيري زبان
  4. يك جمله اي هميـشه يادت باشه
  5. تمامي پرش ها و پاسخ هاي مربوط به تحصيل در خارج از كشور
  6. داستان انتخاب واحد
  7. توصيه نامه



سلام به همگی این مدت که نیودم حسابی درگیر کارام هستم دارم یه سایت زدم که الان مشغول طراحیش هستم ، و سرگرم خواندن درس هام و...
در این مدت عزیزانی نظر گذتشته بودند ئ سوتلانی پرسیده بودند
از لطفی که نسبت به من و وبلاگ خودتون داشتید کمال نشکر را دارم.
ببخشید که به علت عدم وقت پاسخ همگی را کلی و اجمالی می دهم.
اما فبل از هر چیزی مطالب لینک شده ی پایین را خواهشمندم خوب و با دقت مطالعه بفرمایید.


*  راهنماي چگونگي دريافت پذيرش و بورسيه تحصيلي
*  تمامي پرش ها و پاسخ هاي مربوط به تحصيل در خارج از كشور
*  توصيه نامه
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
سلام
با تشکر از شما که تجربیاتتون را در اختیار دیگران میگذارید.
من به تازگی دوره لیسانسم را در رشته معماری تمام کردم.(دانشگاه آزاد)
به دنبال این هستم که در کشور دیگری(سوئد،ایتالیا،قبرس،ترکیه، هند،آمریکا و کانادا) ادامه تحصیل بدم و هم نیاز به بورسیه دارم و هم اینکه برای پرداخت شهریه ام کار کنم.شما چه راه حلی برای من دارید؟
اگه میشه،بیشتر من را راهنمایی کنید.
با تشکر
سولماز



پاسخ:
سلام سولماز جان من خیلی تشکر می کنم از اینکخ این وبلاگ رو برای یافتن پاسخ سوالاتت انتخاب کردی.
اول از همه خواخش می کنم این دو تا لینکی که برتن گذاشتم خوب خوب مطالعه کن چرا که اگر ایم کار رو می کردی این سوالاتی که پرسیدی برات پیش نمی اومد.




اما بریم سراغ پاسخ سوالاتت:
دوست من یابد یدانید که تحصیل تو بیشتر کشورهای اروپایی رایگان می باشد فقط یک شهریه سالیانه از شما می گیرند
پس اگه مثلا بری سوئد یا فرانسه یا ایتالیا و... مشکل مالی و بورست  با 20 الی 20 ساعت کار قانونی در هفته حل خواهد شد.
بازم اگر سوالی بود در خدمتم.
موفق و پیروز باشی.
امیدوارم روزی برسه که به هدفت برسی آمین. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------
سلام آقا محمد
دستتون درد نکنه ، خدا اجرتون بده
من دانشجوی ترم دوم دندونپزشکی هستم و میخوام واسه خارج از کشور اقدام کنم ، از طرفی هم اون پولی رو که لازمه ندارم ، شما کدوم کشور رو پیشنهاد میکنین؟(خودم به فکر آلمان ام)
و اینکه آیا میشه من در کشور مقصد ادامه بدم؟(یعنی هر تعداد ترمیو که اینجا پاس کردم اونجا ما بقیشو بخونم؟یا نه باید از صفر شروع کنم)
من چطور میتونم استادی گیر بیارم که منو بورس کنه؟
ممنون از زحماتتون
نشاط از کرمانشاه





پاسخ:
سلام دوست عزیزم خواهش می کنم قایل شما را نداره.
خوب به سلامتی بهتون تبریک می گم.
کشور آلمان جدیدا داره ادا در میاره من خودم می خواستم پارسال برم آلمان برای ادامه تحصیل اما به دلایلی نشد.
کسور آلمان جدیدا از دانشجوهای بین المللی خود شخریه دریافت می کنه اما این مشکل یا کار کردن هفته ای 20 الی 22 ساعت قانونی تا حدودی نه کاملا قابل حل خواهد بود.
اما اگر مشکل زبان ندارید برید فرانسه یا ایتالیا یا سوئد ، سوئیس
و اینکه آیا میشه من در کشور مقصد ادامه بدم؟(یعنی هر تعداد ترمیو که اینجا پاس کردم اونجا ما بقیشو بخونم؟یا نه باید از صفر شروع کنم)
من چطور میتونم استادی گیر بیارم که منو بورس کنه؟
یاید خدمتتون عرض کنم که تا اونجایی که من می دونم  این کار نشدنی است.
البته شاید واحداتون رو نطبیق یدن اما اینکه حتما این کار رو می کنن یابد بگم که فکر نمی کنم.
چرا از صفر شروع کنین ، اینجا تا لیسانس یا فوق بخونید بعد برید.
اگرم اونجا از صفر شروع کردید چیز زیادی از دست ندادی یلکخ براتون بهتر هم هست
نجریه زندگی در یک کشور دیگه ، لفزایش دانشتونو...
اگر سوالی بود در خدمتم.
موفق و پیروز باشید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------


سلام محمدجان عزیز دستتون درد نکنه با این همه راهنمایی، واقعاً دستتون درد نکنه!
منصور کریمی هستم و دانشجوی ترم آخر کاردانی کامپیوتر، من الآن نمی دونم چکار کنم، آینده رشته من چیه؟ و غیره ...
منم خیلی دوست دارم تو کشور خارجی تحصیلاتم رو ادامه بدم منتها در آمریکا!

پاسخ:
سلام منصور جان خواهش می کنم امیدوارم که استفاده کرده باشید.


خواخش می کنم این دو تا لینکی که برتون گذاشتم خوب خوب مطالعه کن 




باز هم اگر سوالی بود در خدمتم.
موفق و پیروز باشی.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
 salam mohamad jan man vaghean bekhatere rahnamaihat mamnoonam ye soal daram man hameye sharayet ro daram faghat nemidoonam az ebteda be koja darkhast bedam? darzemn man moshkele sarbazi ham daram be nazaret bayad chi karesh konam? jalebe k bedooni man tanha hadafam raftaneh? thanx

پاسخ:
 سلام دوست عزیز خوب بهتون تیریک می گم 
مشکل سربازیتون با گذاشتن ودیعه مالی حل خواهد شد.


خواخش می کنم این دو تا لینکی که برتون گذاشتم خوب خوب مطالعه کنید 





موفق باشی.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
 سلام محمد عزيز ممنون بخاطره راهنمايي هات واقعا وبلاك مفيدي داري يه سوال دارم از اول اول به كجا بايد درخواست بدم؟ به نظرت هزينه ي كلي يعني خونه و غذا و دانشگاه و... ماهيانه چقدر ميشه؟ thanks alot my friend

پاسخ:


 سلام دوست عزیز خواهش می کنم امیدوارم که استفاده کرده باشید. 
هرچیزی که می خواهید بدونید تو این دوتا لینکی هستن که براتون گذاتشنم.


خواخش می کنم این دو تا لینکی که براتون گذاشتم خوب خوب مطالعه کنید 







موفق باشی.


--------------------------------------------------------------------------------------------------
 mohammadreza گفت:

ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تشکر ویژه از مدیریت محترم وبلاگ .
من دانشجوی ترم 6 عمران هستم و برای ادامه تحصیل می خوام پاییز سال 1391 اولین ترم فوق لیسانس رو در کانادا بگذرونم . میشه لطف کنید توضیح بدین برای این کار کی باید تمام مدارک لازم رو بفرستم به دانشگاه مورد نظرم ؟ آیا حتما باید لیسانسم تمام شده باشه ؟ تکلیف سربازیم چه میشه ؟ (اگه لیسانسم رو بگیرم 6 ماه بعد سرباز میشم )
باز هم از شما ممنونم .

پاسخ:



این دو تا لینکی که براتون گذاشتم خوب خوب مطالعه کنید 









*  توصيه نامه
از زمستان سال 90 کلا پروسه اپلای و زبانتو باید شروع کنی(البته زبان رو باید از پارسال شروع می کردی ولی از نظر من هیچ وقت دیر نشده فقط پاشو)
و پیش نهاد آخرم به شما اینه که سایت 



موفق باشی.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

همه تلاشم رو می کنم که هفته ای آپ کنم.
دوستدار همتون محمد






هیچ نظری موجود نیست:

فرم تماس با مدیریت MTCanada

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز